Hírek - érdekességek

Diétás mézeskalács recept

A karácsonyi készülődés elengedhetetlen mozdulata a mézeskalács készítés.

Ezek a kekszek nem csak finomak, de illatukkal karácsonyi hangulatot teremtenek, közösen készítve együtt tölti az idejét a család, és már jó előre le lehet gyártani akár egy nagyobb adagot is, és dobozban eltehetjük az ünnepekre. Díszítésére is rengeteg variáció létezik, bárhogy is tálaljuk, mindenképpen sikert aratunk vele.

A diétázók azonban legtöbbször erre az időre felfüggesztik az addig szigorúan betartott szabályokat, mondván, csak egyszer van karácsony egy évben. Viszont ez alatt az idő alatt olyan tetemes mennyiségű kalóriát vihetünk be a szervezetünkbe, aminek következtében az újév első napján bizony nem folytatjuk a diétát, hanem újra kezdjük. De erre is van megoldás. Gyártsd le mézeskalácsaidat diétásan, cukormentesen, egészségesés alak barát verzióban. Ha úgy érzed, a család vagy a rokonság többi tagja nem díjazná az ötletet, akkor sincs gond, saját magadnak készítsd el a reform változatot és falatozz bűntudat nélkül.

Ez a diétás mézeskalács egyszerűen nagyszerű, és megsúgom, még csak mézet sem tartalmaz, hiszen van nekünk egy különleges természetes édesítőnk az agave szirup, ami ízre tökéletesen hasonlít a mézhez, állagát tekintve folyósabb ugyan, de könnyű vele dolgozni. A szénhidrát tartalmat úgy csökkentjük, hogy alacsony szénhidrát tartalmú lisztet keverünk finomliszttel. Ma már többféle márkában kaphatóak azok a lisztek, amelyeknek 100 grammjában mindössze 6 gramm szénhidrát található. A cukrot természetes édesítőszerre cseréljük. Ezekkel a szénhidrát tartalmat körülbelül a harmadára redukáljuk, és bár az agave szirup tartalmaz kalóriát és szénhidrátot is, alacsony glikémiás indexének köszönhetően lassan szívódik fel. Természetesen a mézeskalácsunk készülhet teljes kiőrlésű lisztből is, ami szintén lassabban szívódik fel, és ezzel elkerülhető a falásroham.

mezeskalacs2_300

Hozzávalók:

0,5 kiló liszt (2/3 alacsony szénhidrát tartalmú zéró liszt,1/3 finomliszt)

17 deka cukornak megfelelő édesítő (lehet kevesebb is, ki mennyire szereti édesen)

1 evőkanál szódabikarbóna

mézeskalács fűszerkeverék (házilag is készíthető)

2 tojás + 1 sárgája

25 deka agave szirup (méz helyett)

75 gr margarin

Elkészítése: a mézeskalács alapanyagokat összegyúrjuk, kicsit ragadós maradhat a tészta, de semmi gond, mert 1-2 órát a nyújtás és szaggatás előtt pihentetni kell. Liszttől függően elő fordulhat, hogy több zsiradékra van szükség. Minél több a liszt koncentrátum benne, és a teljes kiőrlésű lisztek, annál több folyadékot igényel, így ha nem áll össze, akkor tegyél bele egy kis extra margarint.

Mikor letelt a pihenő idő, lisztezett deszkán pár mm vastagra sodorjuk a tésztát, hiszen dagadni fog a szódabikarbónának köszönhetően, sütőpapíros tepsibe tesszük és 180 fokos előmelegített sütőbe tesszük, ezután kicsit lejjebb vehetjük a hőfokot. Amikor már érzed az illatát, pillants rá, vastagságtól függően akár már 7 perc alatt is elkészülhet, mikor egyenletes aranybarna akkor ki is veheted.

Érdemes előre több tepsinyi diétás mézeskalácsot kiszaggatni, mivel gyorsan sülnek és ne menjen feleslegesen üresjáratban a sütő. Amikor arany barnák, akkor még nagyon puhák a mézeskalácsok, így óvatosan vedd ki őket a tepsiből, viszont a hozzávalóknak köszönhetően egy hét múlva sem fog bele törni a fogad, a keksz puha marad.

A cukormentes, szénhidrátcsökkentett mézeskalácsot díszíteni diétás alapanyagokkal érdemes, ha már alakbarát mézeskalácsot sütöttünk. Hagyhatod akár natúrba is, de cukormentes csokival is bevonhatod.

dietas_mezeskalcs1_300

Forrás: www.erezdmagadjol.hu