Miért érdemes elektromos autóra váltani? 5+1 ÉRV!

Mára a napnál is világosabb, hogy leáldozóban van a belsőégésű motorokkal hajtott autók gyártása, használata, ezért is kínál már minden autógyár elektromos meghajtású autót is. Egy felmérés szerint, aki átül, soha nem akar visszaülni. De vajon miért?

Számtalan előnye van az elektromos autónak. Legfőképpen az, hogy sokkal egyszerűbb a felépítése, többszörös a hatékonysága, nyomatékbajnok, minimális a karbantartás igénye, és eközben nincs emissziója. A villanymotor 90% körüli hatékonyságú, míg egy belsőégésű jó esetben 35%, azaz az energia 65% veszteség (hő és mechanikai). Olyan ez, mintha lyukas lenne a tank, és a betankolt üzemanyag 2/3-a kifolyna, és ezt vennénk természetes állapotnak. Az elektromos autó új ára elég magas, támogatással sem egyszerű hozzájutni, de egy 6-7 éves villanyautó már a megfizethető és az abszolút megéri kategóriában van, hiszen akár 3 millió Forint alatt megvehető. Sokakban felmerül, és mi van, ha tönkremegy az akksi? Rövid válasz: nem megy tönkre. Hosszabban: az jól látszik, hogy a használattal és idővel degradálódnak az akkumulátorok (bár oda lehet figyelni, hogy ez minimális legyen). Egy 15 éves autó is tökéletesen megy, legfeljebb az akkukapacitása csak 50%. Ráadásul cellánként javítható, cserélhető az akku, azaz a teljes akkupakk cseréje egy újra, nem reális forgatókönyv. Ezért fontos, hogy a villanyautó vásárlás előtt lássuk, milyen az akkumulátor állapota.

Egy ilyen autó képes 1-1,5 liter benzin árából megtenni 100 km-t, és akkor az ingyenes töltéssel vagy napelemmel nem is számoltunk. A kisebb akksival rendelkezők - 100 km körüli hatótávval -, ideális városi szaladgálós autók. A 200-400 kilométeres hatótávú és villámtölthető típusokkal némi kompromisszum árán a világot be lehet járni.

De mik a konkrét előnyök?

1.      pénzügyi előnyök (400-700 Ft üzemanyag költség 100 kilométerre, 0 Ft vagyonszerzési illeték vásárláskor, 0 Ft gépjárműadó, 0 Ft cégautó adó, ingyenes parkolás, szinte nulla karbantartás (pollenszűrő csere évente)

2.      környezetvédelmi előnyök (nem szennyezi lokálisan a környezetet kipufogógázzal, fékporral, és zajjal)

3.      komfort élmények (csend, rezgés- és vibrációmentes utazás, teljesen szagtalan)

4.      biztonsági előnyök (a konstans nyomatéknak köszönhetően azonnali gyors menetdinamikai jellemzők, mely egy előzésnél, kereszteződés elhagyásnál hasznosak)

5.      klasszikus szerviz igénye (vezérléscsere, olaj és szűrő csere, kuplung csere) nincs, ritkán szokott elromlani. Éves szervize egy pollenszűrő csere + átvizsgálás.

+1 IMÁDNI VALÓ, TÖKÉLETES KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ, KÜLÖNÖSEN A VÁROSI MINDENNAPOKRA, MIKÖZBEN MINDEN SOFŐR ARCÁRA MOSOLYT CSAL!

Egy ilyen autóval, havi több tizezer forint spórolható használattól függően, ami éves szinten fél millió Forintot is kitehet. Arról nem beszélve, hogy az ovi-suli járatot, azaz a sok rövid távú és ebből adódó hideg indítást és üzemet, egyik belsőégésű motor sem szereti. Sok esetben 10-20 km szükséges ahhoz, hogy üzemmeleg legyen egy dízelmotor, és addig önmagát is lekokszolja, pusztítja és a környezetet is jobban terheli, mint üzemmeleg állapotban.

Már Józsán is lehet használt elektromos autót vásárolni, melyek szakértő által bevizsgált akkumulátorral kerülnek értékesítésre. A Mitsubishi I-Miev/Citroen C-Zero/Peugeot Ion trió valójában egy japán Mitsubishi illetve annak klónjai, és kevesen gondolnák, de már 2009 óta gyártják, azaz a nagy számban gyártott elektromos autók első hírnöke volt.

Ha Ön gondolkodik a vásárláson, tetszik ez a típus, keressen bizalommal.

Molnár Tamás: 06 70 70 85 300

ujs_745