Kiváló Tehetségpont minõsítés

Az Alsójózsai Kerekerdő Óvoda szeptember 14-én Budapesten a Millenárison vette át a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által Akkreditált Kiváló Tehetségpont minősítést, amellyel az óvodában évek óta tartó tehetséggondozó munkát ismerték el.

Áprilisban neves szakemberek (dr. Kormos Dénes és dr. Mező Ferenc) vizsgálták az óvoda tehetségsegítő programját, amit érdemesnek tartottak arra, hogy országos szinten is megosszanak,  a Tálentum című újságban. Az óvoda 2010-től regisztrált Tehetségpontként működik. A pedagógusok kihasználták a Géniusz Program képzéseit, részt vettek konferenciákon, szimpóziumokon, tehetségsegítő szakemberekkel vették fel a kapcsolatot.

kereke1_500

Az intézmény 2011-ben megalakította a „Magvacska” térségi Tehetségsegítő Munkaközösséget, 12 óvoda részvételével. Működését pályázati forrásból finanszírozták, évente tehetségnapokat tartanak. Az  Óvodapedagógusok Országos Tehetségsegítő Tanácsának alapító tagjai közé Nagy Jenőné főiskolai adjunktus asszony invitálására került  az óvoda vezetője  Simon Imréné, ahol elnökségi taggá választották. A nevelőtestület is részt vesz az OOTT munkájában, tehetséggondozó tevékenységükkel is együttműködik velük, országos szintű szakmai rendezvényeken is részt vesznek, szerepelnek. Az óvodavezető kidolgozta az intézmény Tehetségfejlesztő programját, aminek iránymutatása alapján az óvodapedagógusok tehetséggondozó éves tervet dolgoznak ki a nagycsoportos korú gyermekek számára. Ezek a  programok a helyi adottságokra épülnek .A műhelyvezetők egyéni fejlesztőtervekkel dolgoznak, figyelembe véve a műhelyben résztvevő gyermekek adottságait, képességeit, érdeklődését. Az óvodában ebben a tanévben négy műhelyben folyik komplex személyiségfejlesztés. A szülők szemléletformálása folyamatosan történik: koncepciójuk bemutatása, betekintés a műhelyek munkájába,- közös fórumok és programok szervezése által.

kereke2_427

Az óvoda vezetése, pedagógusai elkötelezettek a tehetséggondozás iránt, céljuk, hogy szakmailag minél képzettebbek legyenek, hozzájáruljanak munkájukkal a tehetségbarát társadalom alakulásához és megtalálják a rejtőzködő tehetségeket is. Szeretnék elérni, ha az óvoda-iskola átment ezen a téren is sikeres lenne, bevezetnék a „Tehetség útlevelet”.
Alapelvük: Minden gyermek tehetséges lehet valamiben!

kereke3_496